Hibernia
Zdecydowałem się zamknąć forum. Powodów tej decyzji jest naprawdę wiele, a głównym jest to, że więcej z tego nerwów niż radości. Też to pochłaniacz czasu.
Słusznym jest to, by nabrać dystansu do takiej formy rozrywki. Jednak to była fascynująca przygoda i może kiedyś się na to zdecyduję.
Wszystkim, którzy bawili się przez ten krótki okres czasu, pragnę podziękować.

Bestiariusz do dyspozycji Mistrza Gry

Go down

Bestiariusz do dyspozycji Mistrza Gry

Pisanie by Hibernia on Sro Mar 27, 2013 6:10 pm

Banshee – Zjawy w kobiecej postaci, które zwykle zwiastują śmierć osoby w danej rodzinie. Wtedy się ukazują, płacząc i zawodząc.
Beithir - Zamieszkuje jaskinie i progi skalne. Wierzono, że nie mógł być zabity do momentu, aż jego głowa zostanie zmiażdżona i umieszczona z dala od ciała. Inaczej będzie się odradzać.
Szkaradny, wysoki na kilka stóp stwór. Posiada szarą, pomarszczoną skórę okrywającą jego potężne cielsko. Zwykle ubrany jest w skóry zwierząt albo nawet ludzi, który zabił dla pożywienia czy w obronie własnej. Choć czy tak naprawdę wygląda – nie jest to dokładnie wiadome.
Chowańce – Istota pomagająca czarownicy bądź czarownikowi w magii. Posiada ponadprzeciętną inteligencję, a także zdolność do komunikowania się z czarownikiem. To nie czarownik sobie go wybiera, tylko musi zdobyć swojego Chowańca. Moc tego stworzenia jest ściśle związana z mocą maga. Śmierć Chowańca dla kogoś takiego jest niezwykle nieprzyjemna, a ten jako, że jest darem od bogów, może odejść nawet.
Duchy Lasów i Duchy Jezior – Istoty związane z tymi dwoma bytami. Można rzec, że uosabiają siły żywiołów. Mogą być dobre dla ludzi jak im szkodzić.
Faerie – Malutkie istoty żyjące w pobliżu siedzib ludzkich. Często dobre, jak i piękne. Choć także występują w mniej ładnym i w mniej przyjaznym wydaniu.
Gryfy – Zwierzę z ciałem lwa oraz z głową i skrzydłami orła. Były okrutne i dzikie z natury stworzenia. Często polowały na konie, woły i inne duże zwierzęta. Były też rzekomo groźne dla ludzi. Gniazda zakładały wysoko w niedostępnych górach. Wierzono także, że po wykluciu z jaj można je było udomowić.
Kelpie - W folklorze celtyckim są określane jako nadnaturalne konie wodne, zmieniające kształty. Zwykle nawiedzają jeziora i rzeczy oraz inne zbiorniki wodne.
Ukazują się czasem jako brutalni, włochaci ludzie, które ściskają i miażdżą podróżników. Choć zwykle idzie spotkać te stworzenia pod postacią koni wodnych.
Jeśli ktoś dosiądzie tego stworzenia, ono zniknie w morskiej toni wraz ze swoim jeźdźcem. Krzyżówki kelpie z koniem domowym są dobrymi końmi wierzchowymi. Ostrzegają swym zawodzeniem i wyciem przed nadchodzącymi burzami.
Skóra tych stworzeń miała niebieskie zabarwienie. Stanowiły one zagrożenie dla statków.
Leprechauny – Stosunkowo złośliwe skrzaty zamieszkujące opuszczone budowle, jak i przebywające blisko ludzi. W końcu skłonność do płatania figlów jest silniejsza.
Olbrzymy – Wielkoludy o humanoidalnej budowie ciała. Od człowieka są jednak wyższe. Żyją zwykle w górach, często w jaskiniach. Dzielą się na mężczyzn i kobiety.
Pani Jeziora - Nie jest wiadome, kim tak naprawdę jest. Aczkolwiek wiadomo o niej tyle, że Pani Jeziora to tytuł, a nie imię. Jest przekazywany pośród kapłanek mieszkających na wyspie Avalon.
Selkie – Istoty przybierające kształt foki jak i człowieka. Można spotkać je w odmętach morza.
Sluagh Sídhe Shyde – Istoty odmienne od ludzi. Te akurat należą do orszaku Dzikiego Łowu. Te elfy potrafią latać i dowolnie zmieniać kształt.
Smoki - Zwykle zieją ogniem, mają słabość do błyskotek i bydła. Nie pogardzą również dziewicami. Zwykle znacznie mądrzejsze od istot ludzkich. Znały także magię i ludzką mowę.
avatar
Hibernia
Ionhar

Skąd : Irlandia
Join date : 07/03/2013
Liczba postów : 185

Zobacz profil autora http://hibernia.forumpl.net

Powrót do góry Go down

Powrót do góry

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach